Monday, February 7, 2011

Kimia

Sintetizimi i elementit me numër atomik 117
Deri 50 vite më parë, mendohej se nuk ekzistonin elemente me numër atomik më të lartë se 100. Shkencëtarët kanë zgjeruar vizionin tonë duke e provuar këtë thënie si të pavërtetë.Në prill të këtij viti, një grup shkencëtarësh rusë dhe amerikanë shfaqën publikisht zbulimin e një elementi të ri. Ky element do t’i shtohet tabelës periodike nën numrin atomik 117. Kjo është një arritje tjetër e shkencëtarëve për të krijuar elemente “super të rënda”në laborator. Elementi i quajtur Ununseptiump hapi rrugën për eksperimente në vijim për zbulimin e elementeve të mbetura të tabelës.
            Zbulimi i këtij elementi shënon fundin e përpjekjeve disa vjeçare për të zgjeruar Tabelën Periodike të Elementëve dhe për të shkruar një kapitull të ri të shkencës përmes elementëve të rënda. Sinteza e Ununseptiumit filloi dy vite më parë, në Laboratorin Kombëtar të Oak Ridge. Pjesë e skuadrës vjen nga Insituti për Studimet Nukleare (Dubna, Rusi);Instituti Kërkimor për Reaktorët e Avancuar dhe nga Universiteti i Nevadës (Las Vegas).  Puna filloi me përplasjen në laborator të izotopit të kalciumit(Ca) me numër mase 48, me izotopin e berkeliumit (Bk) me numër mase 249. Kolizioni ndau tre ose katër neutrone dhe rezultoi në krijimin e një bërthame me 117 protone.
            Së pari qëllimi ishte krijimi i 22 mg berkelium dhe ky proces zgjati 250 ditë. Në vijim shkencëtarëve iu deshën 90 ditë që të pastronin berkeliumin. Më pas 150 ditë të tjera iu dedikuan bombardimit të berkeliumit me jone kalcium dhe në fund u dhanë përfundimet. Ndryshe nga çfarë mendohej në të kaluarën, jeta e këtyre atomeve të rënda nuk është aq e shkurtër. Atomet e elementit të sapozbuluar jetonin rreth 78 milisekonda. Në kundështim me hipotezat e dekadave të mëparshme, provohet se vetëshkatërrimi i një bërthame varet nga disa faktorë. Modeli më i thjeshtë i atomit që e paraqet bërthamën në qëndër ilustron se jeta e kësaj bërthame varet nga balancimi mes forcave bërthamore dhe elektrike.Shkatërrimi i saj varet nga sasia e emetimit (çlirimit) të rrezeve alfa. Grafiku paraqet rritjen e energjisë së rrezeve alfa me ndryshimin e numrit atomik.
Gjithsesi shkencëtarët kanë hedhur një hipotezë të re. Në bazë të saj, pohojmë se ekziston një zonë qëndrueshmërie të lartë përtej tabelës periodike. Metaforikisht kjo hapësirë ka marrë emrin “Ishull i stabilitetit”.

            Elementi Ununseptium është elementi i fundit që mbush periodën e shtatë të Tabelës Periodike të Elementëve. Ai do të shkruhet së shpejti mes elementëve me numër atomik 116 dhe 118 që tashmë janë zbuluar. Përveç kësaj, eksperimentet kanë provuar një rritje të qëndrueshmërisë të bërthamave me rritjen e neutroneve që i përbëjnë ato.
            Si përfundim, këto elemente zgjerojnë fushën tonë të njohjes së universit dhe na japin mundësi të bëjnë eksperimente të mëtejshme nukleare. Ekzistenca e “Ishullit të Stabilitetit”, një nocion tërësisht hipotetik i vitit 1960, na jep mundësinë e zgjerimit të Tabelës Periodike. Për më tepër, bashkëpunimi për shpikjen e këtij elementi provon edhe rëndësinë thelbësore të bashkimit të ideve përmes shkencës dhe shkencëtarëve të kombësive të ndryshme. 

4 comments:

  1. Unë po e ndaj këtë dëshmi për partnerët që vuajnë në marrëdhëniet e tyre, sepse ka një zgjidhje të qëndrueshme.

    Burri im më la mua dhe 2 fëmijët tanë për një grua tjetër për 3 vjet. U përpoqa të jem e fortë vetëm për fëmijët e mi, por nuk munda t'i kontrolloja dhimbjet që më mundonin zemrën. Isha i lënduar dhe i hutuar. Unë kisha nevojë për ndihmë, kështu që bëra disa kërkime në internet dhe hasa në një faqe ku pashë se Dr. DAWN ACUNA, një magjistar, mund të ndihmojë të kthehen të dashuruarit. E kontaktova dhe ajo bëri një lutje dhe magji të veçanta për mua. Për çudinë time, pas 3 ditësh, burri im u kthye në shtëpi. Kështu u ribashkuam përsëri dhe kishte shumë dashuri, gëzim dhe paqe në familje.

    Ju gjithashtu mund të kontaktoni Dr. DAWN ACUNA për zgjidhje të shpejtë.
    1) Nëse dëshironi të ribashkoheni me të dashurin tuaj.
    2) Nëse keni nevojë për paqe / gëzim / lumturi në martesën tuaj.
    3) Nëse dëshironi të trajtoni infertilitetin.
    4) Nëse dëshironi të kuroni çdo lloj sëmundje, Kancerin/HIV/Tubën e bllokimit/etj.
    5) Nëse doni të tërheqni dikë në jetën tuaj.
    Whatsapp: +2348032246310
    Email: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Kam lexuar disa dëshmi për një magjistar dashurie të quajtur DR DAWN se si ai ka ndihmuar shumë njerëz për të rikthyer ish të dashuruarit e tyre brenda 48 orëve, Sinqerisht, thjesht po mendoja nëse kjo ishte e vërtetë dhe nëse ky njeri mund të ndihmonte vërtet të kthente të dashurin tim të cilin Unë dua shumë. Vendosa të kontaktoj sepse e dua shumë të dashurin tim dhe kemi nja dy muaj që jemi ndarë. Më ka marrë shumë malli për të, kam provuar të gjitha mënyrat e tjera për ta rikthyer, por nuk kam mundur. Unë kontaktova me DR DAWN dhe ai më tha se ish-i im do të kthehet tek unë në 48 orët e ardhshme.
    Për habinë time, ish i dashuri im u kthye pikërisht pas 48 orësh, e gjitha kjo falë Dr DAWN,
    Ai gjithashtu mund t'ju ndihmojë me
    *Spell për të mbetur shtatzënë.
    *Magji për t'u ribashkuar.
    *Shëroni çdo sëmundje.
    * magji për fat të mirë.
    *Magji për pasuri.
    Dhe të tjerët.
    Kontaktoni me të përmes: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp: +2349046229159

    ReplyDelete
  3. Burri im është kthyer!!! Pas 1 vitesh martesë të prishur, burri më la me dy fëmijë dhe jeta ime u shkatërrua. Doja t'i jepja fund, gati vrava veten se ai na la pa asgjë. Jam thyer emocionalisht gjatë gjithë kësaj kohe dhe jeta më duket e pakuptimtë. Një ditë besnike, duke shfletuar internetin, hasa në disa dëshmi për Dr DAWN. Disa njerëz dëshmuan se ai e ktheu ish-in e tyre, të tjerë dëshmuan se ai rikthen mitrën dhe shëron sëmundjet me barishte. Më shumë më interesonte pajtimi me bashkëshortin tim, të cilin Dr. DAWN e bëri të mundur që ta kthente burrin për 3 ditë. Tani burri im është kthyer dhe ne kemi jetuar të lumtur që atëherë. Të gjitha faleminderit për Dr DAWN. Këtu, kontaktin e tij e lë për të gjithë. Sepse ka çdo lloj sfide,
    Email (dawacuna314@gmail.com)
    Whatsapp: +2349046229159

    ReplyDelete
  4. Përshëndetje, nëse i dashuri ose partneri juaj ju ka lënë pa arsye dhe ju ende dëshironi ta keni atë jetë, kontaktoni Dr DAWN për një ritual të thjeshtë dashurie për të rikthyer të dashurin tuaj. WhatsApp: +2349046229159

    ReplyDelete